Les Hitboxes De Source :d |
15/05/2005 - 09:03:49 |
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#1
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Group: Member Posts: 1 564 Joined: 29/12/2003 Team: zgegus |
Vu sur clubic, je relaie ici:
démarrez un server Source avec ces variables: sv_cheats 1 sv_showhitboxes 2 ajoutez un bot Et regardez comme les models de Source ne suivent pas les hitboxes, bluffant: http://www.putfile.com/media.php?n=css_hit_b0x_bb VOila pourquoi Source ne touche pas, il faut anticiper... bref injouable (IMG:http://forum.17buddies.rocks/style_emoticons/default/smile.gif) This post has been edited by Peredodu: 15/05/2005 - 09:04:24 |
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15/05/2005 - 14:05:55 |
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#2
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Group: 17 Buddies Posts: 5 245 Joined: 15/01/2004 Team: KiNdReD |
une réponse d'Alfred Reynolds sur la liste de diffusion hlds à une question similaire :
QUOTE There is a bug in the demo code (incorrectly interpreting client side prediction) that makes using demos to look at hit box issues invalid. You need to do a direct capture from your video card buffer. We have a couple small fixes for the hitbox code with the next release, but the majority of the problem is that people do not understand how client side prediction works. In particular, the server is 100 msec ahead of all the clients, so the server side hitboxes will ALWAYS lead the clients view of the work. When the client fires a weapon the server rewinds its state to the exact tick of that button press and then computes the result (one of the bugs was that the rewind code didn't correctly reset the state of the bone cache in the player model). - Alfred en gros le serveur est toujours en avance de 100ms par rapport au client, sv_showhitboxes permet d'afficher les hitboxes vue par le serveur (donc en avance de 100msec par rapport à ce qu'affiche le client) quand un joueur "tir", il envoi au serveur un message comme quoi il a tiré à l'instant t0 .. le serveur recalcul alors la position des autres joueurs à ce moment |
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